Τρίτη, 23 Απριλίου 2013

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

                                            " Ένα καροτσάκι
                                              τέσσερις Απρίληδες το σέρνουν
                                              στο στρατί -στρατί του γαλαξία ...."
                                                                                               Γιάννης Ρίτσος [ Τέσσερις Απρίληδες]

Η Αθήνα μας υποδέχτηκε ανοιξιάτικη, με χρώματα και μυρωδιές από τις ανθισμένες νεραντζιές. 
Είχαμε μόλις δύο ημέρες στη διάθεσή μας.Σε αυτές τις δύο  μέρες κάναμε, όπως θα δείτε, το Γύρο της Αττικής.Το Αττικό Πάρκο ήταν για όλους μας ο αγαπημένος προορισμός. Για το λόγο αυτό κάναμε και ξεχωριστό αφιέρωμα.



                                         

Δευτέρα, 22 Απριλίου 2013

ΕΥΡΩΠΗ ΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ

                                   
                                  οι κάτοικοι και τα κράτη της ευρώπης from atavar

ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΟΘΩΝΑ -ΚΙΝΗΜΑ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843

Μετά  τη δολοφονία του Ι. Καποδίστρια , το Σεπτέμβριο του 1831, οι Μεγάλες Δυνάμεις επιλέγουν τον Όθωνα, πρίγκιπα της Βαυρίας σαν Βασιλιά της Ελλάδας. Η επιλογή του Όθωνα οφείλεται στο γεγονός ότι καταγόταν από Δύναμη δευτερεύουσα, δηλαδή τη Βαυαρία, και έτσι θα αποφεύγονταν οι διαμάχες ανάμεσα στις τρεις Μεγάλες Δυνάμεις. Ο Όθωνας ήταν 17 ετών  όταν εκλέχτηκε βασιλιάς. Για το λόγο αυτό ορίστηκε τριμελής Αντιβασιλεία για να τον βοηθήσει μέχρι την ενηλικίωση του. 
  Τα μέλη της Αντιβασιλείας είχαν καλές προθέσεις και ήθελαν να βοηθήσουν την Ελλάδα, αλλά αγνοούσαν την Ελληνική πραγματικότητα.
Παρ'όλα αυτά  έκαναν πολλές προσπάθειες για την οργάνωση του Ελληνικού κράτους. 
    • Φρόντισαν για τη διοικητική οργάνωση της χώρας .Το κράτος θα διαιρεθεί σε 10 νομούς, που θα υποδιαιρεθούν σε 47 επαρχίες.
    • Στη      δικαιοσύνη θα συνταχθεί Ποινικός Νόμος ,Ποινική Δικονομία και οργανισμός Δικαστηρίων και Συμβολαιογράφων.
    • Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξε η Αντιβασιλεία για την εκπαίδευση. Δημιουργήθηκαν τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. Το Δημοτικό σχολείο που ήταν τετραετές, το τριετές λύκειο και το τετραετές γυμνάσιο. Ιδρύθηκε επίσης Διδασκαλείο για τηνεκπαίδευση δασκάλων καθώς και το πρώτο Πανεπιστήμιο της χώρας.
    • Ασχολήθηκαν επίσης με τη δημιουργία στρατού σύμφωνα με τα δυτικά πρότυπα.
    • Επιχείρησαν επίσης να ρυθμίσουν και  θέματα της Εκκλησίας.Με Διάταγμα του 1933 η Εκκλησία της ελλάδας κηρύσσεται αυτοκέφαλη.                                                         Όμως ο τρόπος διακυβέρνησης της χώρας και κατά την περίοδο της Αντιβασιλείας αλλά και κατά τη Βασιλεία του Όθωνα δημιούργησαν πολλές δυσαρέσκειες στο λαό. Τα εθνικά κτήματα δε δόθηκαν στους αγρότες και οι περισσότεροι από τους αγωνιστές παραμερίστηκαν.Είχαν περάσει ήδη οκτώ χρόνια από την ενηλικίωση του βασιλιά Όθωνα και η κατάσταση στην Ελλάδα ήταν τραγική και διαρκώς χειροτέρευε. Προβλήματα που σχετίζονταν με την αγροτική γή, τις εθνικές γαίες, την εκπαίδευση  προκαλούσαν την δικαιολογημένη δυσφορία του λαού.Την κατάσταση επιδείνωνε ο απολυταρχισμός που χαρακτήριζε το παλάτι και οδηγούσε σε μικροεξεγέρσεις, οι οποίες όμως καταπνίγονταν αμέσως από τον κυβερνητικό στρατό. Το αποτέλεσμα ήταν το παλάτι να αποτελεί για χρόνια αιτία πολιτικών αναταραχών και να συγκεντρώνει το μίσος και τη δυσαρέσκεια του Ελληνικού λαού.

    • Η αρχή έγινε το 1840 όταν ο στρατηγός Ιωάννης Μακρυγιάννης ίδρυσε μία (κατά τον Όθωνα,παράνομη) οργάνωση, με σκοπό την επιβολή Συντάγματος. Η οργάνωση αυτή, σιγά σιγά συγκέντρωσε πρώην πολεμιστές του 1821 που είχαν πολεμήσει για μία ελεύθερη Ελλάδα και τώρα είχαν παραγκωνιστεί από τους Βαυαρούς και έβλεπαν τη χώρα τους να παρακμάζει.Μερικοί από τους οπλαρχηγούς που μυήθηκαν ήταν οι Θεόδωρος Γρίβας, o Μήτρος Δεληγιώργης και o Κριεζιώτης. Τέλος για να επιτύχουν και τη συνεργασία του στρατού μύησαν και τον συνταγματάρχη Δημήτριο Καλλέργη, τον οποίο όρισαν στρατιωτικό διοικητή της Αθήνας.
      Το κίνημα είχε πλέον οργανωθεί. Έμενε μόνο να οργανωθεί το μεγάλο πραξικόπημα που θα ανάγκαζε τον Όθωνα να δώσει Σύνταγμα στον Ελληνικό λαό. Το τελικό σύνθημα δόθηκε τη νύχτα της 2ης προς 3ης Σεπτεμβρίου.
      Ο συνταγματάρχης Καλλέργης  πήγε στους στρατώνες και με το σύνθημα "Ζήτω το Σύνταγμα" έδωσε το έναυσμα στους στρατιωτικούς να ξεσηκωθούν.Το κίνημα  3ης Σεπτεμβρίου ανάγκασε τον βασιλιά Όθωνα να παραχωρήσει Σύνταγμα στον ελληνικό ναό δίνοντας το όνομά της και στην ομώνυμη κεντρική πλατεία της Αθήνας.                             
    •                            

Σάββατο, 20 Απριλίου 2013

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ


          Από την Παρασκευή 5 ως και την Κυριακή 7 Απριλίου πραγματοποίηθηκε  η εκπαιδευτική μας εκδρομή στην Αθήνα.       
          Στην εκδρομή συμμετείχαν μαθητές της Ε’ και της Στ’ τάξης, μικρότερα και μεγαλύτερα αδέρφια καθώς και οι γονείς των μαθητών.
         Το πρόγραμμα περιελάμβανε  επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων, ξενάγηση   στο Μουσείο
        της  Ακρόπολης, προβολή στο Πλανητάριο καθώς και επίσκεψη στον Ελληνικό  Κόσμο
      ( Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού) όπου τα παιδιά παρακολούθησαν διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα. Η εκδρομή μας τελείωσε με την επίσκεψη στο Αττικό  Πάρκο, που μας ενθουσίασε όλους.       
          Περάσαμε υπέροχα , μάθαμε,διασκεδάσαμε,δεθήκαμε μεταξύ μας αν και είχαμε μόλις δύο μέρες στη διάθεσή  μας.
           Όταν επιστρέψαμε, αξιολογήσαμε την εκδρομή μας  και γράψαμε για ό,τι μας άρεσε περισσότερο.                 
                 το ερωτηματολόγιο   - οι επιλογές μας 


Πέμπτη, 11 Απριλίου 2013

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

Στις 29 Μαρτίου στο γήπεδο  της Παροικιάς πραγματοποιήθηκαν οι Διασχολικοί Αγώνες Ποδοσφαίρου. Το σχολείο μας συμμετείχε με δύο ομάδες μαθητών και μαθητριών  από  τις Δ', Ε' και Στ' τάξεις.Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας  έπαιξαν  καλά και δοκίμασαν τις δυνάμεις τους με ομάδες  πολύ καλές.Μπράβο σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν  για την προσπάθεια!

ομάδα αγοριών                                             ομάδα κοριτσιών

Γκέρι  Ντούσι                                                Γεωργία Παντελαίου
Βασίλης Ρούσσος                                        Βασιλική  Καλακώνα
Νικόλας Παντελαίος                                   Γεωργία Κρητικού
Γιώργος Γιατράς                                           Δώρα  Καρποδίνη
Χρήστος Μπομποτάς                                  Ανίσα Ντούσι
Παναγιώτης   Λουκής                                 Ναταλία Γεμελιάρη
Αλέξανδρος  Μρίγια                              
Γιάννης Παναρίτης
Παναγιώτης Αναστασόπουλος
Αντώνης Κανταράκιας- Σιφναίος

Τετάρτη, 3 Απριλίου 2013

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου





 Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν γεννήθηκε στη Δανία στις 2 Απριλίου του 1805. Θεωρείται μοναδικός δάσκαλος του παραμυθιού, που οι ιστορίες του είναι ξακουστές σ' όλο τον κόσμο.


Ποιος δεν έχει διαβάσει το "Μολυβένιο στρατιώτη", ποιος δεν έχει γελάσει με τα "Καινούρια ρούχα του Βασιλιά",ποιος δεν έχει κλάψει με "Το κοριτσάκι με τα σπίρτα";

Η Διεθνής Οργάνωση βιβλίων για τη  νεότητα(IBBY) το 1966 ,για να τιμήσει το σπουδαίο αυτό παραμυθά, καθιέρωσε τη μέρα γέννησης του σαν Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.Από τότε, κάθε χρόνο  αυτή τη μέρα,  μια διαφορετική χώρα ετοιμάζει μια αφίσα κι ένα μήνυμα, που μοιράζονται σε όλο τον κόσμο,με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων κια της ανάγνωσης.
 Την αφίσα και το μήνυμα  για τη φετινή χρονιά ετοίμασαν οι Η.Π.Α.



Το διαβάσαμε στην τάξη και το γράψαμε για να το διαβάσετε κι εσείς.
Γιάννης Παναρίτης

Γράψαμε και τις δικές μας σκέψεις για το βιβλίο 
Χρήστος Μπομποτάς
Παναγιώτης Λουκής
Ναταλία  Γεμελιάρη
Στέλλα Τριανταφύλλου

Τα βιβλία με τις περιπέτειες του  Μικρού Νικόλα μου αρέσουν πολύ, γιατί με κάνουν να γελάω, έχουν φανταστικές περιπέτειες και πολύ διασκεδαστικές.
                                                                                                          Θωμάς Ζουμής


Ανίσα  Ντούσι


                      
     

                            



πού μπορούμε να διαβάσουμε;

                                                                                            Παντού!!

Τρίτη, 2 Απριλίου 2013

Γιατί πρέπει να διαβάζουμε βιβλία;


Η αλήθεια είναι ότι δεν «πρέπει» να διαβάζουμε
βιβλία. Δεν είναι υποχρεωτικό, είναι όμως ωραίο.
        Ταυτόχρονα τα βιβλία μάς προσφέρουν
   και μερικά σπουδαία πράγματα:

 1  Αν προσπαθήσουμε να σκεφτούμε το τελευταίο λογοτεχνικό βιβλίο που διαβάσαμε, θα διαπιστώσουμε πως δε θυμόμαστε να διαβάζουμε λέξεις, αλλά παραστάσεις που φτιάξαμε μόνοι μας στο μυαλό μας.

● Ένα βιβλίο, λοιπόν, δίνει «τροφή» στη φαντασία μας, ώστε να κάνουμε την πραγματικότητα πιο παραμυθένια και πιο ταξιδιάρικη!
Τα ομορφότερα βιβλία είναι αυτά που μιλάνε για τα πιο τρελά και εξωπραγματικά πράγματα, που δεν τα βάζει εύκολα η φαντασία του ανθρώπου!

 Μαθαίνουμε να μιλάμε πιο όμορφα και να χρησιμοποιούμε λέξεις και εκφράσεις που μας άρεσαν όταν τις διαβάσαμε.

● Έτσι ο λόγος μας δεν είναι μονότονος και στους άλλους αρέσει να ακούνε αυτό που έχουμε να πούμε, γιατί όχι μόνο ακούγεται ωραία αλλά το καταλαβαίνουν και καλύτερα.

 3  Μαθαίνουμε να γράφουμε σωστά, γιατί βλέπουμε τις λέξεις και τις θυμόμαστε καλύτερα.

● Δεν είναι πιο εύκολο να βλέπουμε τις λέξεις που λένε οι αγαπημένοι μας ήρωες και να τις θυμόμαστε απ’ το να πρέπει να τις μαθαίνουμε απέξω για ορθογραφία στο σχολείο;
 4  Γνωρίζουμε άλλους κόσμους, τις σκέψεις άλλων ανθρώπων,
καθώς και το πώς αντιδρούν σε κάποιες καταστάσεις που δημιουργούν πρόβλημα και σε εμάς.

● Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι φίλοι, καλύτερα αδέρφια, καλύτεροι άνθρωποι!

Είναι σαν να ταξιδεύουμε με τη σκέψη
όχι μόνο σε άλλους τόπους αλλά και
μέσα στο μυαλό άλλων ανθρώπων!

 5  Μπορούμε να βρούμε εύκολα και γρήγορα απαντήσεις σε ερωτήσεις που έχουμε για το τι συμβαίνει γύρω μας.

● Δε συμφωνείτε ότι το να ψάχνουμε μόνοι μας για απαντήσεις μάς βοηθά να μαθαίνουμε καλύτερα απ’ το να μας βάζουν να μαθαίνουμε σελίδες επί σελίδων απέξω στο σχολείο;
 Στα βιβλία υπάρχουν ένα κάρο ιδέες για να δημιουργήσουμε καινούργια πράγματα!

● Μπορούμε να μάθουμε μαγειρική, να κάνουμε χειροτεχνίες, να δούμε σχέδια και ζωγραφιές, ακόμη και να γράψουμε τη δική μας ιστορία
(βλ. εδώ) ή το δικό μας ποίημα εμπνεόμενοι από μια άλλη ιστορία που διαβάσαμε.


 7  Είναι απλά τόσο απολαυστικό να κάθεσαι κάτω από τη σκιά ενός δέντρου, εκεί που σκάει το κύμα ή σε μια ζεστή γωνιά στο καθιστικό ή στο κρεβάτι σου και να διαβάζεις μια όμορφη ιστορία!
ΠΗΓΗ: Ελένη Γαρυφαλάκη (Σύμβουλος Αγωγής & Εκπαίδευσης) στο www.childit.gr
ΕΙΚΟΝΕΣ: unihighlibrary.wordpress.com, genesiseightseven.blogspot.gr, journeyintoyoursoul.wordpress.com, blazeauthors.com, askgranny.com, sigmawebmarketing.com, www.philanagnosia.gr, taday.ru, alice-peregrinations.blogspot.gr || 1ο-4ο ΜΕΡΟΣ: Γράμμα σ’ ένα παιδί για τη φιλαναγνωσία (εδώ)

μια θαυμάσια ανάρτηση από το                                                           

ένα περιοδικό ποικίλης ύλης για παιδιά Δημοτικού

Δευτέρα, 1 Απριλίου 2013

Η απόλαυση της ανάγνωσης



«Η ανάγνωση για εμένα υπήρξε, και παραμένει, η υπέρτατη απόλαυση», εκμυστηρεύεται ο συγγραφέας Μάριο Βάργκας Λιόσα. Ενα ταξίδι που αρχίζει συνήθως με τα πρώτα αναγνώσματα, η αναφορά των οποίων οδήγησε τον συγγραφέα στην παράθεση μιας σειράς σκέψεων, συναισθημάτων και προβληματισμών: «Τα καλύτερα πράγματα στη ζωή μου, μού συνέβησαν διαβάζοντας», είπε. «Η ενασχόλησή μου με το γράψιμο δεν θα είχε αναδειχθεί εάν δεν είχα γοητευτεί τόσο πολύ από τον κόσμο της μυθοπλασίας, την οποία ανακάλυψα σε ηλικία πέντε ετών, στην Κοτσαμπάμπα της Βολιβίας, με τα πρώτα μου βιβλία. Θυμάμαι πόσο εμπλούτισα και ανέπτυξα την πραγματικότητα χάρις στην ανάγνωση».
Για τον συγγραφέα  η ανάγνωση δεν είναι μόνο το ταξίδι σε έναν κόσμο φανταστικό. Είναι πως «από αυτό τον κόσμο επιστρέφεις οπλισμένος με κάθε είδους ερωτήματα, αμφιβολίες, κριτικές, όνειρα και σχέδια τα οποία μεταβάλλουν εντελώς τη στάση σου στον πραγματικό κόσμο». Αλλά συγχρόνως, όπως λέει, μεταβάλλει και τη γλώσσα: «Η ανάγνωση σε κάνει κύριο μιας γλώσσας. Κάποιος που δεν διαβάζει, αναγκαστικά έχει φτωχό λεξιλόγιο και εκφράζεται άσχημα. Αυτό δεν σημαίνει μόνο ότι είναι περιορισμένη η γνώση σου στη γλώσσα, αλλά και ότι σκέπτεται κακά γιατί σκέπτεται με τον τρόπο που μιλά και αντιστρόφως. 
...................................................................................................................................................................
Τίποτε δεν εμπλουτίζει τόσο τα αισθήματα, την ευαισθησία, τις ανθρώπινες επιθυμίες όσο η ανάγνωση. Είμαι εντελώς πεπεισμένος πως κάποιος που διαβάζει απολαμβάνει καλύτερα τη ζωή, αν και αντιλαμβάνεται περισσότερο τα προβλήματα στον κόσμο. Υπάρχει μια διαδικασία που αναπτύσσεις, όπως η περιέργεια και οι αμφιβολίες οι οποίες δημιουργούνται μέσα από την ανάγνωση καλών βιβλίων. Αυτό όμως, σε κάνει να ζεις καλύτερα». 





ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

 ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΝΟΥΣ 



 ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

 

 Ο Ιωάννης Καποδίστριας καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια της Κέρκυρας. Διετέλεσε υπουργός των Εξωτερικών της Ρωσίας μέχρι το 1822, οπότε απομακρύνθηκε από τη θέση του και εγκαταστάθηκε στην Ελβετία. Πέντε χρόνια αργότερα, το 1827, η Γ’ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας τον εξέλεξε Κυβερνήτη της Ελλάδας. Όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας(1828), ουσιαστικά δεν υπήρχε κράτος. Σπάνια στην ιστορία κυβερνήτης ξεκίνησε το έργο του σε τόσο δύσκολες συνθήκες. Η χώρα έβγαινε από βαριά δουλεία και πολύχρονο αγώνα. Φτώχεια και αναρχία επικρατούσαν στην ερειπωμένη χώρα.

ΕΝΑΣ ΑΘΕΑΤΟΣ ΑΠΡΙΛΗΣ


“Μέρα τ’ Απρίλη γεμάτη θάμπος
γελούσε ο κάμπος με το τριφύλλι
Ως την εφίλει το πρωινό θάμπος
                                                    η φύση σάμπως,γλυκά να ομίλει.
                                                    Εκελαδούσαν πουλιά πετώντας
                                                  όλο πιο πάνω. Τ’ άνθη ευωδούσαν.
                                                 Κι είπε απορώντας: “Πώς να πεθάνω;
                                                                                                                          Κώστας Καρυωτάκης
                                                                                                                       
 Απρίλης και Άνοιξη σημαίνουν το ίδιο. Οι Λατίνιοι τον ονόμασαν Aprilis από το aperio=ανοίγω (apertus= ανοιχτός και Apertio= Άνοιξη).
 προέλευση της ονομασίας: Από το λατινικό aprilius (ανοικτός), γιατί κατά το μήνα αυτό άνοιγαν οι ανθοί των λουλουδιών.
 Τον Απρίλη, κατ' εξοχήν μήνα της Άνοιξης, ανοίγουν τα λουλούδια, ανοίγουν οι μέρες, ανοίγει η καρδιά μας.
Ο ελληνικός λαός αποκαλεί τον μήνα αυτόν και με τα ονόματα :
  •  Απρίλη, Απρίλες, και Λαμπριάτη από την συμπτωματικά μεγάλη θρησκευτική εορτή που τελείται συνήθως το μήνα αυτό.
  •   Τριανταφυλλά (γιατί ανθίζουν τα τριαντάφυλλα).
  •   Σ’ άλλες πάλι περιοχές ο Απρίλης αποκαλείται και "Γρίλλης" (γκρινιάρης) επειδή στον μήνα αυτόν τελείωναν τα αποθέματα της προηγούμενης συγκομιδής και δημιουργούνταν οικογενειακές γκρίνιες.
  •   Αποκαλείται και τιναχτοκοφινίτης επειδή τινάζουν τα κοφίνια για να τα καθαρίσουν: "Απρίλης, γρίλλης, τιναχτοκοφινίτης".
  • Αναφέρεται, επίσης, και ως Αϊ-γεωργίτης λόγω της εορτής του Αγίου Γεωργίου στις 23 του μήνα, η οποία γιορτάζεται με διάφορους αθλητικούς και ιππικούς αγώνες.
  •   Ο Απρίλιος και ο Μάιος θεωρούνται οι καθ΄ αυτού μήνες των λουλουδιών εξ ου και η ονομασία Απριλομάης: "Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα".

Όπως ο Μάρτης, έτσι και ο Απρίλης είναι μήνας δίγνωμος: από τη μια μεριά ο καιρός καλυτερεύει σταθερά, από την άλλη δεν ξεχνάει να δείξει τα χειμωνιάτικα δόντια του με βροχές και χαλάζια. . Ο λαός μας πιστεύει ότι αρχίζει και αλλάζει ο καιρός μετά τις 18 Απριλίου, μέχρι τότε όλα είναι πιθανά.
Η δεκάτη ογδόη Απριλίου φαίνεται ότι είναι οριακή μέρα του χειμώνα και της άνοιξης και από τους παρακάτω στίχους οι οποίοι αναφέρονται στους ναυτικούς μας οι οποίοι ταξιδεύουν και πολλές φορές συναντούνε και αντίξοες καιρικές συνθήκες:
“Ως τ’ Απριλιού τις δεκαοχτώ 
νάχεις το μάτι σου ανοιχτό·
 
περάσανε οι δεκαοχτώ
 
άραξε πάνω σ’ ένα αυγό”.
Πολλές είναι οι παροιμίες για την Απριλιάτικη καλοδεχούμενη βροχή, όπως:
"Τον Απρίλη η βροχή, κάθε κόμπος και βροχή". 
"Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλο ένα, χαρά σε κείνο το ζευγά που' χει πολλά σπαρμένα".
Κι ενώ η βροχή κάνει καλό στις διάφορες γεωργικές εργασίες, αυτό που είναι επιβλαβές στις καλλιέργειες είναι το χαλάζι. Σε πολλά μέρη της πατρίδας τι και τι δεν κάνουν για να το ξορκίσουν.
Το χαλάζι είναι άσπρο και λαμπερό και οι γεωργοί πιστεύουν με κάποιο άλλο μέσο πιο άσπρο και πιο λαμπερό ότι μπορούν να το ξορκίσουν. Και ποιο είναι αυτό; Είναι το Αναστάσιμο Φως. Ο τόπος που βλέπει αυτό το φως που ανάβουν το βράδυ της Ανάστασης, λένε ότι δεν θα επιβαρυνθεί από αυτό το καταστροφικό φυσικό φαινόμενο.
                                                     "Ένας ευαίσθητος Απρίλης"

Καλό μήνα λοιπόν,   με την προσμονή της αληθινής άνοιξης.