Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2014

Ακούει κανείς;

Ο Χρίστος Τσολάκης ήταν ο συγγραφέας της Νεοελληνικής Γραμματικής της Ε’ και Στ’ Δημοτικού που μέχρι πρόσφατα διδάσκονταν οι μαθητές. Η κύρια  ιδιότητά του Χ.Τσολάκη ήταν ΔΑΣΚΑΛΟΣ.
Μιλά λοιπόν για το δάσκαλο, για τη διδασκαλία και τους σκοπούς της αλλά και για την την κοινωνική ανισότητα.
Ίσως θα είχαμε ένα σχολείο καλύτερο , το σχολείο που ονειρευόμαστε , αν τον ακούγαμε.

 Σε μια εισήγησή του με θέμα «Η γλώσσα & η διδασκαλία της» που παρουσιάστηκε σε ημερίδα της ΔΟΕ στη ΔΡΑΜΑ στις 30.03.2009 με θέμα «Γλώσσα & γλωσική διδασκαλία στην εποχή της παγκοσμιοπίησης» αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Δεν γίνεται κανείς δάσκαλος απομνημονεύοντας θεωρίες περί διδασκαλίας.
 Όπως δεν γίνεται χειρούργος αποστηθίζοντας θεωρίες περί χειρουργικής. Ο χειρούργος γίνεται στο νοσοκομείο με τη χειρουργική πρακτική. Κι ο δάσκαλος στο σχολείο με τη διδακτική πρακτική. Οι μεθοδολογικές και διδακτικολογικές και παιδολογικές θεωρίες στρέφονται γύρω από τη διδασκαλία. Δάσκαλο σε κάνει η διδακτική πράξη, φτάνει να τη θελήσεις και να της δοθείς ψυχή τε και σώματι. Αν δεν της παραδοθείς άνευ όρων,  δάσκαλος δεν γίνεσαι, κι ας διδάσκεις εκατό χρόνια».  
«Θεμελιακός συντελεστής, λοιπόν, της διδασκαλίας η παιδεία του δασκάλου. Όταν μηδενίζεται ή μειώνεται αυτός ο συντελεστής, μηδενίζεται ή μειώνεται αντίστοιχα και η διδασκαλία». 

Ποιος ο στόχος της εκπαίδευσης;

«Σκοπός της διδασκαλίας δεν είναι να καταστήσει τον μαθητή μικρόν επιστήμονα, αλλά να τον συνδράμει να γίνει ελεύθερος άνθρωπος». 
.............................................................................................................................................
Κι ο δάσκαλος πετά χωρίς αλεξίπτωτο;

«Ο δάσκαλος διακατέχεται πάντα από την αγωνία της διδασκαλίας, όπως ο καλλιτέχνης έχει την αγωνία της τελευταίας του δημιουργίας, έστω και αν την έχει επαναλάβει κατά το παρελθόν και μάλιστα με επιτυχία. Μοίρα ατομική του δασκάλου η διδασκαλία.
...................................................................................................................................................................
Tελειώνει την εισήγησή του με το «γλωσσικής διδασκαλίας επιμύθιο»:

«Θα ήταν πολύ ευεργετικό για τα παιδιά των χαμηλότερων ιδιαίτερα κοινωνικών τάξεων να βρίσκονται από τα δυόμισι και τα τρία χρόνια τους κάποιες ώρες της ημέρας σε Κέντρα του Παιδιού, όπου θα γεύονται τα αγαθά του πολιτισμού και θα δέχονται μαζί με την πολιτιστική και τη γλωσσική αγωγή από εκπαιδευμένες δασκάλες και νηπιαγωγούς. 
Έτσι, χωρίς ανάγνωση και γραφή, χωρίς δηλαδή τον γνωστό σχολικό τρόπο που έχει καταντήσει απωθητικός, παρά με τραγούδι, παραμύθι και παιχνίδι, μέσα σε περιβάλλον που θα αντανακλά και θα πλουτίζει τις συνθήκες του σπιτιού, τα παιδιά θα δέχονται γλωσσική παιδεία

Με τον τρόπο αυτό θα άρουμε, από τη μια μεριά, τις κοινωνικές ανισότητες, που αρχίζουν από την ώρα της γέννησης του ανθρώπου, και θα ετοιμάσουμε, από την άλλη, ένα καλύτερο σχολείο και μια δικαιότερη κοινωνία. 

Ακούει κανείς;

Το κενό που άφησε με τον θάνατό του ο Χρίστος Τσολάκης (2012) δυσαναπλήρωτο. Ο ήρεμος και μεστός λόγος του συμπορεύονται με την καθάρια ψυχή του.  Εμπνέουν ακόμη...

Η εισήγηση του Χ.Τσολάκη βρίσκεται στο:  storieumane.gr


Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2014

ΜΑΖΕΥΟΥΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΑΠΑΚΙΑ
















                               Το Σχολείο μας μαζεύει πλαστικά καπάκια.                                          Αν μαζευτούν  10.000 καπάκια, θα                                   μπορέσουν άνθρωποι με κινητικά  προβλήματα να αποκτήσουν ένα     αναπηρικό αμαξίδιο.
  Η εκπαιδευτικός του σχολείου Ελίνα Στυλιανίδη με τη βοήθεια των μαθητών, ανέλαβε την πρωτοβουλία και το συντονισμό όλης της προσπάθειας. 
Οι μαθητές έφτιαξαν αφίσες  που μοιράστηκαν σε όλα τα σχολεία. 
Ελπίζουμε ότι θα ανταποκριθούν όλοι στο αίτημα των μαθητών του σχολείου μας.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Όλοι μπορείτε να βοηθήσετε!

Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2014

ΠΟΙΟΣ ΕΣΒΗΣΕ ΤΟ ΦΩΣ;


Η Θεατρική Παιδική Συντροφιά του Χορευτικού Όμιλου Νάουσας παρουσιάζει φέτος το θεατρικό έργο "Ποιος έσβησε το φως;"σε κείμενο,σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια του συνάδελφου Παναγιώτη Σπύρου. Στην παράσταση συμμετέχουν 47 παιδιά και η Βούλα Κρητικού.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την παράσταση στις 20 και 21 Φεβρουρίου, στην αίθουσα του Νηρέα, στις 7:30 μ.μ.

Ποιος άναψε το φως , θα ήταν ο σωστός τίτλος.
Το φως ανάβουν όσοι αντιστέκονται στην κρίση και στη δυστυχία.
Όσοι ελπίζουν.
Όσοι δημιουργούν.
Όσοι αγωνίζονται.
Όσοι βγαίνουν από το σπίτι τους κι ενώνουν τις φωνές τους με τις φωνές των άλλων.

Κυριακή, 9 Φεβρουαρίου 2014

ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΑΣΚΕΤ

Tην Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου  πραγματοποιήθηκαν οι σχολικοί αγώνες
 καλαθοσφαίρισης  3Χ3 των Δημοτικών σχολείων  Πάρου και Αντιπάρου 
στις αθλητικές εγκαταστάσεις του 1ου Δημοτικού και ΓΕΛ Παροικιάς.





 Η συμμετοχή των παιδιών ήταν μεγάλη αφού για άλλη  μια χρονιά έλαβαν μέρος  πάνω από 200 μαθητές και μαθήτριες των  Ε' και ΣΤ' τάξεων.




Η χαρά για το  παιχνίδι κυριάρχησε αφού όλα τα παιδιά έπαιξαν σε πολλούς  αγώνες  χωρίς  τη σκοπιμότητα  του αποτελέσματος.  






Από το σχολείο μας συμμετείχαν οι μαθητές 

Γκέρσαρ Ντούσι 
Γιώργος Γιατράς
Παναγιώτης Αναστασόπουλος
ΝικόλαςΠαντελαίος 
 ΒασίληςΡούσσος


και οι μαθήτριες


Γεωργία Κρητικού
Γεωργία Παντελαίου
Ανδριάννα Ρούσσου
Νεκταρία Κανταράκια-Σιφναίου
Θεοδώρα Καρποδίνη
Βασιλική Καλακώνα





   Μπράβο! στους μαθητές και τις μαθήτριες για  την προσπάθεια που έκαναν και  την σοβαρότητα που επέδειξαν κατά τη διάρκεια των αγώνων.

       Ο γυμναστής του Δ. Σχολείου Λευκών-Κώστου
 Μανώλης Ρούσσος


Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2014

ΚΟΠΗ ΠΙΤΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

 Την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου , στην αίθουσα εκδηλώσεων του Αγ. Αθανάσιου, στον Κώστο, ο Σύλλογος Γονέων Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείων Λευκών-Κώστου, έκοψε την πρωτοχρονιάτικη πίτα του.Πολλοί μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Συλλόγου. 
  






Το φλουρί "έπεσε" στη μαθήτρια της Β' τάξης Κωνσταντίνα Κανάλε και στο Διευθυντή του Σχολείουμας κ. Μενέλαο Χασομέρη.




 Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είχε φροντίσει τόσο για τις πίτες και το κέρασμα όσο και για τα δώρα που προσφέρθηκαν.




 Ευχαριστούμε το Δ.Σ. του Συλλόγου για την συμπαράσταση και την συνεχή προσφορά του. 




Ευχόμαστε σε όλους μια καλή και δημιουργική χρονιά!!