Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

21 Μαρτίου: πρώτη μέρα της άνοιξης ,παγκόσμια ημέρα ποίησης



21 Μαρτίου: πρώτη μέρα της άνοιξης ,παγκόσμια ημέρα ποίησης
 2015: έτος  αφιερωμένο στο Μανόλη Αναγνωστάκη


Ένας από τους κορυφαίους ποιητές της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς, 
 ακτινολόγος,  στέλεχος της ΕΠΟΝ,  αρθρογράφος της Αυγής,  μέλος της συντακτικής ομάδας των «Δεκαοχτώ Κειμένων», των «Νέων Κειμένων»,"της Κριτικής"του περιοδικού «Συνέχεια».
Mόλις 88 ποιήματα μέσα σε 30 χρόνια (1941-1971), με τελευταίο το αυτοβιογραφικό σχόλιο «Υ.Γ» που κυκλοφόρησε ιδιωτικά, το 1983, προαναγγέλοντας τη σιωπή του, ως το τέλος.





ταν μιν νοιξη

ταν μιν νοιξη χαμογελάσει
θ
ντυθες μία καινούργια φορεσι
κα
θ ρθες ν σφίξεις τ χέρια μου
παλιέ μου φίλε
Κι σως κανες δ σ προσμένει ν γυρίσεις
μ
γ νιώθω τος χτύπους τς καρδις σου
κι
να νθος φυτρωμένο στν ριμη,
πικραμένη σου μνήμη
Κάποιο τρένο, τ νύχτα, σφυρίζοντας,
να πλοο, μακριν κι προσδόκητο
θ
σ φέρει μαζ μ  τ νιότη μας
κα
τ νειρά μας
Κι σως τίποτα, λήθεια, δν ξέχασες
μ
γυρισμς πάντα ξίζει περσότερο
π κάθε μου γάπη κι γάπη σου
παλιέ μου φίλε

φιέρωση
Γι τος ρωτευμένους πο παντρεύτηκαν
Γι
τ σπίτι πο χτίστηκε
Γι
τ παιδάκια πο μεγάλωσαν
Γι
τ πλοα πο ραξαν
Γι
τ μάχη πο κερδήθηκε
Γι
τν σωτο πο πέστρεψε
Γι
λα σα τέλειωσαν χωρς
λπίδα πιά.


Για την ποίηση αλλά και για τη φύση μου πρωτομίλησε ο καθηγητής μου στο γυμνάσιο Χρίστος Γεωργούσης. 
Για όλα τα παλιά λοιπόν και για την ωραία βόλτα στις Λεύκες χτες
 από το Υ.Γ.  του Μανόλη Αναγνωστάκη . 

" Θυμούμαι άρα υπάρχω"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου